|
Post by Tyronesoft on Jul 1, 2003 7:20:27 GMT -5
Hyggehejsa I gamle gutter
Det var da med fryd jeg lige faldt over denne side - har ikke tænkt så meget på den gamle cpc i årevis - men det kunne nu være jeg skulle fyre op under en emulator eller 2 for at se de gamle introer.....
Til moderator - Lars - er du egentlig den gamle LFS? - huske godt et gammelt intro du lavde (vel et af de første danske introer) med store LFS-bogstaver som gik op og ned - det var betagende dengang i 80'erne - specielt på cpc'en uden spritesmuligheder....jeg tror introen var til spillet glider rider (stadig nice tune) - utroligt man husker sådan noget.....nostalgi......
Tyronesoft
|
|
|
Post by Webmaster on Jul 1, 2003 13:19:14 GMT -5
Hej Tyronesoft,
Det er godt nok et lang skud du kommer med der - Lars skulle være lig med LFS - men du har ret.
LFS logoet gik nu ikke op og ned men fra side til side. Når logoet gik mod venstre var det i sync med scroll teksten i bunden af skærmen.
Glider Rider var een ud af ca. 35 spil med tre forskellige intro´er. GR var forøvrigt en ganske svær loader da den lavede det lille trick at den loadede loaderen ind i igen på samme lokation og derved overskrev evt. rettelser (mine) i denne. Derfor loader min version spillet ind i to afdelinger først main, derefter SCR for så til sidst at loade den sidste del ind oven i SCR og flytte denne del ned over firmware og første loader, tricky tricky.
Brgds
Lars
|
|
|
Post by Tyronesoft on Jul 2, 2003 2:49:03 GMT -5
hehe - langskudet var nu ikke så svært - det startede med jeg var inde på www.cpcscene.com og kiggede på members - der var kun en dansker - LFS...... T.
|
|